FormID: 00052586 SEInGameDefault01 0 The Mania region of the Shivering Isles lies to the north. The Dementia region crouches in the south.
__Shivering IslesのThe Mania地方は北に広がっています。The Dementia地方は南にあります。
__Shivering IslesのMania地方は北に広がっています。Dementia地方は南にあります。
FormID: 00052587 SEInGameDefault02 0 Mania is the home of mad artists and creative thinkers. But, do not assume that it is any less dangerous than Dementia.
__Maniaは狂った芸術家と創造的な思想家の住み処です。しかしそれがDementiaより危険が少ないと決めてかからないで下さい。
FormID: 00052588 SEInGameDefault03 0 Giant roots twist across the landscape of Dementia. Its residents and native creatures are similarly twisted, in body and spirit.
__巨大な根がDementiaにわたってねじれています。その居住者と土地の生き物は、肉体と精神において同様にねじれています。
FormID: 00052589 SENewSheoth01 0 There are no jails in the Shivering Isles. Criminals are temporarily exiled to a dungeon, instead. If they get out alive, their crimes are forgiven.
__Shivering Islesには牢獄はありません。代わりに犯罪者は一時的にダンジョンへ追放されます。もし生きて出られたら、彼らの犯罪は許されます。
FormID: 0005258A SENSCrucibleLoad01 0 Syl is the Lady of Dementia, and Duchess of that land. She is known to be highly paranoid, believing everyone around her to be a potential enemy.
__SylはDementiaの貴婦人で、その土地の公爵夫人です。彼女は重度の被害妄想だと知られていて、彼女の周りの誰もが潜在的な敵になると信じています。
__SylはDementiaの貴婦人で、その土地の女公爵です。彼女は重度の被害妄想だと知られていて、彼女の周りの誰もが潜在的な敵になると信じています。
FormID: 0005258B SENSBlissLoad01 0 Thadon is the Lord of Mania, and Duke of that land. He is known to be obsessed with mind-altering food and drink.
__ThadonはManiaの支配者でその土地の公爵です。彼は幻覚を起こさせる飲食物で頭がいっぱいだと知られています。
FormID: 0005258C SENSPalaceLoad01 0 Sheogorath is the Daedric Prince of Madness, whose followers include both dangerous psychotics and brilliant artists. His divided personality is reflected in the land itself.
__SheogorathはDaedric Prince of Madnessで、危険な精神異常者と才能ある芸術家両方の信奉者です。彼の分裂した性格はその土地自体に反映されています。
FormID: 0005258D SEGatesMadness01 0 The Gates of Madness serve to keep out casual adventurers. Only those fit for Sheogorath's realm, or those invited, can gain access.
__通りすがりの冒険者を中に入れないためのMadness of Gates。 Sheogorathの領域に相応しい者、または招待された者のみ入ることができます。
__通りすがりの冒険者を中に入れないためのGates of Madness。 Sheogorathの領域に相応しい者、または招待された者のみ入ることができます。
FormID: 0005258E SESettlement01 0 Passwall is a small settlement whose residents hope to pass through the Gates of Madness into the greater realm of the Shivering Isles.
__Passwallは小さな集落で、その居住者はShivering Islesのより大きな領域へとGates of Madnessを通過することを望んでいます。
FormID: 0005258F SETheFringe01 0 The Fringe is an enclosed area designed to test those who wish to enter the Shivering Isles.
__The FringeはShivering Islesに入りたい者を試すために設計された閉鎖された区域です。
__FringeはShivering Islesに入りたい者を試すために設計された閉鎖された区域です。
FormID: 00052590 SESettlement02 0 Deepwallow is a small Dementia community built on a swamp. The citizens are not fond of strangers.
__Deepwallowは沼地に建てられたDementiaの小さな集落です。住人は見知らぬ者を好ましく思いません。
FormID: 00052591 SESettlement03 0 Fellmoor is a small Dementia community of farmers.Their crops have been known to alter a person's sense of reality.
__FellmoorはDementiaの農民の小さな集落です。彼らの収穫物は人の現実感を変えると知られています。
FormID: 00052592 SESettlement04 0 Hale is a small Mania community of artists. They believe their art is inspired by the spores from the great mushroom trees that surround their village.
__HaleはManiaの芸術家の小さな集落です。彼らは彼らの芸術が村の周りの大きなキノコの木の胞子によって感性を刺激されていると信じています。
FormID: 00052593 SESettlement05 0 Highcross is a small settlement in the lands of Mania. Its citizens are highly compulsive, acting out bizarre rituals with little meaning.
__HighcrossはManiaの地の小さな集落です。その住民は重度の強迫観念に取り付かれていて、些細な意図で奇妙な儀式を演じています。
FormID: 00052594 SESettlement06 0 Split is a community divided between Mania and Dementia. Its citizens are mirror images of one another, constantly struggling for control of the town.
__SplitはManiaとDementiaの間に分かれた集落です。その住人はお互いの鏡像で、絶えず町の支配のために争っています。
FormID: 00052595 SENSBlissLoad02 0 The northern half of New Sheoth is named Bliss. Its colorful streets and people are the embodiment of Mania.
__New Sheothの北半分はBlissと呼ばれています。その色彩に富んだ通りや人々はManiaの具体例です。
FormID: 00052596 SENSCrucibleLoad02 0 The southern half of New Sheoth is named Crucible. It embodies Dementia, with its ominous buildings and fearful citizens.
__New Sheothの南半分はCrucibleと呼ばれています。その不穏な建物と恐ろしい住人はDementiaを表現しています。
FormID: 00052597 SEInGameDefault04 0 Baliwogs are thought to be the larval form of Grummites, although this relationship has never been proven.
__BaliwogはGrummiteの幼虫形態だと考えられていますが、その関係は証明されていません。
FormID: 00052598 SEInGameDefault05 0 Scalon are hulking swamp creatures with tremendous leaping ability.
__Scalonはものすごい跳躍能力を持った沼地の巨大な生き物です。
FormID: 00052599 SEInGameDefault06 0 Elytra are vicious insects that use deadly poisons to kill their prey.
__Elytraは獲物を殺すために劇薬を使う卑劣な昆虫です。
FormID: 0005259A SENSCrucibleLoad03 0 Sheogorath's fiercely loyal Dark Seducers patrol the streets of Crucible. They are aligned with Dementia and are not overly fond of Golden Saints.
__Sheogorathの荒々しい忠実なDark SeducerはCrucibleの通りを巡回しています。彼らはDementiaに加担していて、Golden Saintを過度に嫌っています。
__Sheogorathの荒々しくも忠実なDark SeducerはCrucibleの通りを巡回しています。彼らはDementiaに加担していて、Golden Saintを過度に嫌っています。
FormID: 0005259B SENSBlissLoad03 0 The proud and haughty Golden Saints act as enforcers in Sheogorath's Realm. They are aligned with Mania and are not overly fond of Dark Seducers.
__尊大で傲慢なGolden SaintはSheogorathの領域で用心棒のような役割です。彼らはManiaに加担していて、Dark Seducerを過度に嫌っています。
FormID: 0005259C SEInGameDefault07 0 Gnarl are sentient tree-like creatures whose ability to blend into the landscape has surprised many would-be adventurers.
__Gnarlは風景にとけ込む能力のある木のような生き物で、多くの冒険者志望の者を驚かせています。
FormID: 0005259D SEInGameDefault08 0 Grummites are frog-like, tool-making creatures with a primitive culture. They can often be found protecting the egg sacs that house their young.
__Grummiteは原始的な文化を持つ、道具を作るカエルのような生き物です。彼らが卵嚢を守っているところをしばしば発見されています。
FormID: 0005259E SEInGameDefault09 0 Hungers are Daedric creatures that feed on the misery and despair of everything around them.
__HungerはDeadricな生き物で周りの全ての不幸や絶望を糧にしています。
FormID: 0005259F SEInGameDefault10 0 Zealots are fanatical believers in a cult of Sheogorath, and will not tolerate anyone that does not share their beliefs. They congregate in the lands of Dementia.
__ZealotはSheogorathを崇拝する狂信的な信奉者で、その信条を共有しない者は誰も許しません。彼らはDementiaの地に集っています。
FormID: 000525A0 SEInGameDefault11 0 Heretics are fanatics that believe Sheogorath is just a man who needs to be overthrown. They congregate in the lands of Mania.
__HereticはSheogorathは倒されるべき男だと信じている支持者です。彼らはManiaの地に集っています。
__HereticはSheogorathは倒されるべき男だと信じている狂信者です。彼らはManiaの地に集っています。
FormID: 000525A1 SE32Load01 0 The former settlement of Vitharn is rumored to be haunted by the ghosts of its slaughtered citizens.
__Vitharnのかつての集落は虐殺された住民の亡霊にとりつかれると噂されています。
FormID: 000525A2 SE06Load01 0 The ancient city of Cylarne is believed to be the original capital of the Shivering Isles.
__Cylarneの古代都市はShivering Islesの最初の中心地だと考えられています。
FormID: 000525A3 SE12Load01 0 The Tree of Madness draws its nourishment from the Pools of Mania and Dementia deep beneath the Palace.
__Tree of MadnessはPalace地下深く、ManiaとDemontiaのため池から栄養を得ています。
__Tree of MadnessはPalace地下深く、ManiaとDementiaのため池から栄養を得ています。
__Tree of MadnessはPalaceの地下深く、ManiaとDementiaの溜め池から栄養を得ています。
FormID: 000525A4 SE04Load01 0 Felldew is a dangerous toxin secreted by some Elytra. Despite the risks, some value it for its use as a powerful stimulant.
__FelldewはElytraから分泌される危険な毒素です。危険にもかかわらず、強力な覚醒剤として使われるため重宝されています。
FormID: 000525A5 SE04Load02 0 Ingestion of Felldew results in the release of pheromones that some Elytra recognize, making them indifferent to the user's presence.
__Felldewの摂取はElytraが認識するフェロモンを放出することになり、使用者の存在に無関心になります。
FormID: 000525A6 SE10Load01 0 Brellach is the stronghold of the Golden Saints. Few beyond the Saints are ever permitted inside.
__BrellachはGolden Saintの本拠地です。Saintを超越した者しか中に入ることを許されていません。
FormID: 000525A7 SE10Load02 0 Golden Saints cast into the waters of Oblivion return to the Shivering Isles through Brellach. The process is considered sacred and secret.
__Oblivionの海に投げ込まれたGolden SaintはBrellachを通ってShivering Islesに辿り着きます。その過程は神聖で神秘的であるとみなされています。
FormID: 000525A8 SE10Load03 0 Pinnacle Rock is the stronghold of the Dark Seducers. Few beyond the Seducers are ever permitted inside.
__Pinnacle RockはDark Seducerの本拠地です。Seducerを超越した者しか中に入ることを許されていません。
FormID: 000525A9 SE10Load04 0 Dark Seducers cast into the waters of Oblivion return to the Shivering Isles through Pinnacle Rock. The process is considered sacred and secret.
__Oblivionの海に投げ込まれたDark SeducerはPinnacle Rockを通ってShivering Islesに辿り着きます。その過程は神聖で神秘的であるとみなされています。
FormID: 000552B2 SE02Load01 0 The Gatekeeper guards the Gates of Madness against those not Blessed by Sheogorath.
__GatekeeperはBlessed by Sheogorathされてない者からGates of Madnessを守ります。
FormID: 000552B3 SE09Load01 0 It is rumored that screams of agony are carried away on the wind as it passes through Xaselm.
__苦痛の叫び声がXaselmを通って風で運ばれていると噂されています。
FormID: 000552B4 SE09Load02 0 The Sanctum of Vivisection is where sorceress Relmyna Verenim lives and conducts her experiments.
__Sanctum of Vivisectionは女魔術師のRelmyna Verenimが住み、実験を行っている所です。
__Sanctum of Vivisectionは魔女のRelmyna Verenimが住み、実験を行っている所です。
FormID: 000552B5 SENSBlissLoad04 0 The smith in Bliss can create weapons and armor from Amber.
__Blissの鍛冶屋はAmberから武器と鎧を造ることができます。
FormID: 000552B6 SENSCrucibleLoad04 0 The smith in Crucible can mold weapons and armor from Madness Ore.
__Crucibleの鍛冶屋はMadness Oreから武器と鎧を成型できます。
FormID: 000552B7 SEInGameDefault12 0 Madness Ore is often found in ruins of ancient civilizations. It is rumored that a smith in New Sheoth is able to fashion weapons and armor from Madness Ore.
__Maddness Oreはしばしば古代文明の遺跡で見つかります。New Sheothの鍛冶屋はMadness Oreから武器と鎧を作ることができると噂されています。
__Madness Oreはしばしば古代文明の遺跡で見つかります。New Sheothの鍛冶屋はMadness Oreから武器と鎧を作ることができると噂されています。
FormID: 000552B8 SEInGameDefault13 0 Amber is often found in root tunnels. It is rumored that a smith in New Sheoth is able to fashion weapons and armor from Amber.
__Amberはしばしば根の地下道で見つかります。New Sheothの鍛冶屋はAmberから武器と鎧を作ることができると噂されています。
FormID: 000552B9 SE09Load03 0 The Gardens of Flesh and Bone were created by sorceress Relmyna Verenim as her attempt to grow the mystical components of the [QUOTE]sixth element,[QUOTE] Flesh.
__The Gardens of Flesh and Boneは[QUOTE]第6の要素[QUOTE]であるFleshの神秘的な成分を育てる試みとして女魔術師のRelmyna Verenimにより造られました。
__Gardens of Flesh and Boneは[QUOTE]第6の要素[QUOTE]であるFleshの神秘的な成分を育てる試みとして女魔術師のRelmyna Verenimにより造られました。
__Gardens of Flesh and Boneは[QUOTE]第6の要素[QUOTE]であるFleshの神秘的な成分を育てる試みとして魔女のRelmyna Verenimにより造られました。
FormID: 000552BA SE03Load01 0 Xedilian, once a main line of defense for the Shivering Isles, was abandoned after the Gatekeeper was created.
__XedilianはかつてShivering Isles防衛の主要な防衛線でしたが、Gatekeeperが作られた後、放棄されました。
FormID: 000552BB SE03Load02 0 The Resonator of Judgment, made of a material of unknown crystalline origin, is very similar to the strange obelisks that dot the Shivering Isles.
__The Resonator of Judgmentは未知の結晶を元にした物質で出来ていて、Shivering Islesに点在する奇妙なobeliskにとても似ています。
__Resonator of Judgmentは未知の結晶を元にした物質で出来ていて、Shivering Islesに点在する奇妙なobeliskにとても似ています。
FormID: 000552BD SENewSheoth02 0 The teachings of the Manics or the Demented are sermonized at the Sacellum, depending on which faction is currently in favor.
__ManicやDemontedの教えはSacellumにて説教され、それに従って、派閥争いは支持されています。
__ManicやDementedの教えはSacellumにて説教され、それに従って、派閥争いは支持されています。
FormID: 000552BE SENSPalaceLoad02 0 The House of Mania exemplifies lavishness and over-indulgence.
__Maniaの議会は贅沢と過度の甘やかしを実証しています。
__House of Maniaは贅沢と過度の甘やかしを実証しています。
FormID: 000552BF SENSPalaceLoad03 0 The House of Dementia is renowned for its small cadre of ruthless Dark Seducer Elite Guards.
__Dementiaの議会は冷酷Dark Seducer Elite Guardの小さな幹部がいることで有名です。
__Dementiaの議会は冷酷なDark Seducer Elite Guardの小さな幹部がいることで有名です。
__House of Dementiaは冷酷なDark Seducer Elite Guardの小さな幹部がいることで有名です。
FormID: 000552C0 SE07Load01 0 Greenmote is a highly addictive and potent drug that can be fatal if not taken in extreme moderation.
__Greenmoteは極端な節度で摂らなければ致命的なほど、中毒性の高い強力な薬です。
FormID: 000552C1 SE07Load02 0 Xirethard's proximity to the House of Dementia makes it ideal for an underground emergency escape route.
__Dementia議会に近いXirethardは地下の緊急避難通路として理想的です。
__House of Dementiaに近いXirethardは地下の緊急避難通路として理想的です。
FormID: 000552C2 SE07Load03 0 Once the home of a great nobleman, the halls of Xirethard are now rife with horrible undead creatures.
__かつての偉大な貴族の屋敷であったXirethardのホールは今や恐ろしい不死の生き物がはびこっています。
FormID: 000552C3 SE08Load01 0 Areas conquered by the forces of Order are drained of energy, leaving them dead and lifeless.
__Orderの勢力によって征服された地域は、生気を吸われ、不毛で生気のないままにされています。
__Orderの軍勢によって征服された地域は、生気を吸われ、不毛で生気のないままにされています。
FormID: 000552C4 SE08Load02 0 Once a bustling city, Xeddefen has become home to a tribe of Grummites who worship the strange obelisk in the depths of the ruins.
__かつての賑やかな都市Xeddefenは、遺跡の奥底で奇妙なobeliskを崇めるGrummiteの棲み処となっています。
FormID: 000552C5 SE11Load01 0 There is a chamber in Knifepoint Hollow that has been sealed for millennia. Few but Sheogorath knows who or what is imprisoned there.
__Knifepoint Hollowには数世紀の間、封印されたままの部屋があります。わずかですが、Sheogorathはそこに閉じ込められているのが誰か、もしくは何かを知っています。
FormID: 000552C6 SE11Load02 0 Knifepoint Hollow is rumored to have once been a great store of knowledge. The details of its history have since fallen into legend.
__Knifepoint Hollowはかつて、偉大な知識の倉庫だったと噂されています。その歴史の詳細は伝説の中に埋もれています。
FormID: 000552C7 SE11Load03 0 The Howling Halls contain the reconstruction of a famous building from Cyrodiil.
__The Howling HallsはCyrodiilの有名な建築物も復元されています。
__Howling HallsはCyrodiilの有名な建築物も復元されています。
FormID: 000552C8 SE11Load04 0 The secret grove in Milchar can only be accessed by those the grove deems worthy.
__Milcharの秘密の木立ちは、木立ちが価値があると考える者だけが入ることができます。