FormID: 00062CFE InGameImperialCity03 0 The Ayleids, or Heartland High Elves, ruled Cyrodiil in the long ages of Myth before the beginning of recorded history.
__この土地の中心にいたハイエルフ、もしくはAyleidsと呼ばれた者たちが、歴史が記録されるはるか以前の神話の時代にCyrodiilに秩序をもたらしました。
__この土地の中心にいたハイエルフ、もしくはAyleidsと呼ばれた者たちが、歴史が記録されるはるか以前の神話の時代にCyrodiilに秩序をもたらしました。
__Ayleid、つまりHeartlandのハイエルフが、歴史が記録されるはるか以前の神話の時代にCyrodiilを支配していました。
__Ayleid、つまりHeartlandのHigh Elfが、歴史が記録されるはるか以前の神話の時代にCyrodiilを支配していました。
FormID: 00062CFF InGameImperialCity04 0 ...So long as you and your descendants shall wear the Amulet of Kings, then shall this Dragonfire burn -- an eternal flame -- as a sign to all men and gods of our faithfulness...
__……Amulet of Kingsを身に着ける者とその子孫は長く栄えるであろう。そして、われらが忠節する神々と全ての人間への印として、この竜の火――それは永遠の炎――は燃え盛るであろう……
__……汝と汝の子孫がAmulet of Kingsを身に着けている限り、我々の忠節をすべての人間と神々に証しするものとして、この竜の火――それは永遠の炎――は燃え続けるであろう……
__...されば、汝と汝の子孫がAmulet of Kingsを纏い続ける限り、この燃え盛る永遠の炎Dragonfireが、全ての人間と神々に我らの義を示すだろう...
__…されば、汝と汝の子孫がAmulet of Kingsを纏い続ける限り、我らの契りの証として、永遠の炎 -- Dragonfire -- が絶えることは無いだろう…
FormID: 00062D00 InGameImperialCity05 0 ...But should the Dragonfires fail, and should no heir of our joined blood wear the Amulet of Kings, then shall the Empire descend into darkness...
__……しかれども竜の火が衰え、われらがAmulet of Kingsを身につける血に繋がるものが絶えたならば、帝国は闇に落ちていくであろう……
__……しかれども竜の火が衰え、我らの結ばれし血を受け継ぐ者がその身にAmulet of Kingsを帯びぬことがあれば、帝国は闇に落ちていくであろう……
__...しかれどもDragonfireが衰え、我らの結ばれし血を受け継ぐ者がその身にAmulet of Kingsを帯びぬことがあれば、帝国は闇に落ちていくであろう...
FormID: 00064443 Charactergen01 0 No one has escaped from the Imperial Prison in over 40 years, since the days of Jagar Tharn and The Imperial Simulacrum.
__Imperial SimulacrumとJagar Tharnの日から四十年も、Imperial Prisonからは誰一人として逃れ出たものはいませんでした。
__Imperial SimulacrumとJagar Tharnの時代以来、四十年以上の間、Imperial Prisonから誰一人として逃れ出た者はいませんでした。
__Jagar Tharnによる帝位簒奪事件以降、四十年以上の間、Imperial Prisonから逃れ出た者は誰一人としていません。
FormID: 000651D8 Charactergen03 0 Uriel Septim is a direct descendent of Tiber Septim, who conquered all of Cyrodiil and proclaimed himself Emperor in 2E846.
__Uriel Septimは、Cyrodiil全土を征服して2E846年に皇帝への即位を宣言したTiber Septimの直系の子孫です。
FormID: 000651D9 Charactergen02 0 ...So long as you and your descendants shall wear the Amulet of Kings, then shall this Dragonfire burn -- an eternal flame -- as a sign to all men and gods of our faithfulness...
__……Amulet of Kingsを身に着ける者とその子孫は長く栄えるであろう。そして、われらが忠節する神々と全ての人間への印として、この竜の火――それは永遠の炎――は燃え盛るであろう……
__……汝と汝の子孫がAmulet of Kingsを身に着けている限り、我々の忠節をすべての人間と神々に証しするものとして、この竜の火――それは永遠の炎――は燃え続けるであろう……
__...されば、汝と汝の血筋がAmulet of Kingsを纏い続ける限り、この燃え盛る永遠の炎Dragonfireが、全ての人間と神々に我らの義を示すだろう...
__…されば、汝と汝の子孫がAmulet of Kingsを纏い続ける限り、我らの契りの証として、永遠の炎 -- Dragonfire -- が絶えることは無いだろう…
FormID: 00066211 KvatchSoldier 0 Kvatch guards
__Kvatchの警備兵
FormID: 0006AABA InGameCombat01 0 The condition of your weapons affects how much damage they can do.
__武器の状態が悪くなると、相手に与えるダメージも低下していきます。
FormID: 0006AABB InGameCombat02 0 The condition of your armor affects how much protection it offers.
__防具の状態が悪くなると、Block力も低下していきます。
__防具の状態が悪くなると、防御力も低下していきます。
FormID: 0006AABC InGameCombat03 0 If you do enough damage to an opponent, you will stagger them.
__攻撃のとき十分な打撃を与えると、相手をよろめかせることができます。
FormID: 0006AABD InGameCombat04 0 Use repair hammers to repair your armor and weapons.
__修理用ハンマーを利用して、武器や防具を補修して下さい。
__武器や防具を修理するには、repair hammerを使って下さい。
FormID: 0006AABE InGameCombat05 0 Heavier weapons will fatigue you more when you swing them.
__重い武器を振り回すと、それだけあなたの疲労も激しくなります。
FormID: 0006AABF InGameCombat06 0 You do less damage with your weapons when your Fatigue is low.
__Fatigueが低いと、通常よりも少ないダメージしか与えられません。
FormID: 0006AAC0 InGameCombat07 0 Blocking works with either a shield or a weapon, but a shield is more effective.
__盾と武器の両方でBlockできますが、盾はより有効です。
__盾と武器の両方で防御できますが、盾はより有効です。
FormID: 0006AAC1 InGameCombat08 0 Arrows can be recovered from fallen creatures and characters.
__矢は使ったあとに取り戻せる場合があります。
FormID: 0006AAC2 InGameCombat09 0 Blocking attacks will cause your opponent to recoil briefly.
__敵の攻撃をうまくBlockすれば、相手を簡単に怯ませることができます。
__敵の攻撃をうまく防御すれば、相手を簡単に怯ませることができます。
FormID: 0006AAC3 InGameCombat10 0 Heavier weapons and armor will slow you down when you wear them.
__重い武器と防具を身に着けるとき、あなたの移動速度は遅くなります。
FormID: 0006AAC4 InGameCombat11 0 You can run faster with your weapon sheathed.
__武器がきちんと収納されていれば、あなたはより速く走ることができます。
FormID: 0006AAC5 InGameCombat12 0 Fatigue affects every action you do. Actions like jumping and fighting will decrease your Fatigue.
__Fatigueはあなたのあらゆる行動に影響します、ジャンプや戦いのような運動はFatigueを減少させるでしょう。
__Fatigueはあなたのあらゆる行動に影響します。ジャンプや戦いのような運動はFatigueを減少させます。
FormID: 0006AAC6 InGameCombat13 0 Power attacks do large amounts of damage and are done by holding down the Attack button.
__大きなダメージを与えるパワーアタックを繰り出すには、攻撃ボタンを押したままにします。
FormID: 0006AAC7 InGameCombat14 0 Fatigue affects every action you do. Actions like jumping and fighting will decrease your Fatigue.
__Fatigueはあなたのあらゆる行動に影響します、ジャンプや戦いのような運動はFatigueを減少させるでしょう。
__Fatigueはあなたのあらゆる行動に影響します。ジャンプや戦いのような運動はFatigueを減少させます。
FormID: 0006AAC8 InGameCombat15 0 Resting restores your Health, Magicka, and Fatigue.
__休息すればあなたのHealth、Magicka、Fatigueが回復します。
FormID: 0006AAC9 InGameStealth05 0 Watch what you pick up. People don't like it when you steal their goods.
__ものを取るときはよく確認してください。誰もが自分の所有物を盗まれることは好みません。
__物を手に取るときはよく確認してください。誰もが自分の所有物を盗まれることは好みません。
FormID: 0006AACA InGameCombat17 0 Health and Magicka come back when you sleep. You can only sleep in a bed when enemies are not around.
__周囲に敵がいると、あなたは睡眠をとることができません。
FormID: 0006AACB InGameCombat18 0 You can use books, ingredients, torches, potions, and repair hammers by equipping them.
__本やポーション、松明、材料、修理用ハンマーなどを使用するには、それを装備しておく必要があります。
__本や材料、torch、potion、repair hammerなどを使用するために、それらをあらかじめ装備しておくことができます。
__本、材料、torch、potion、repair hammerなどは装備することによって使用することできます。
__本、材料、torch、potion、repair hammerなどは装備することで使用できます。
FormID: 0006AACC InGameCombat19 0 Increasing your major skills will increase your level.
__メジャースキルを上昇させると、あなたのレベルは上がっていきます。
FormID: 0006AACD InGameCombat16 0 You must find a bed and rest to raise your level.
__スキルが十分に上昇したら、ベッドで休んでください。レベルが上がります。
FormID: 0006AACE InGameMagic01 0 Ingredients taken from plants will grow back after a few days.
__植物からAlchemyの材料を採取しても、数日もすれば元通りになります。
__植物から薬の材料を採取しても、数日もすれば元通りになります。
FormID: 0006AACF InGameMagic02 0 You can soultrap creatures that you summon yourself.
__自分で召喚した生物のソウルを捕えることもできます。
__自分で召喚した生物の魂を捕えることもできます。
FormID: 0006AAD0 InGameMagic03 0 Wearing armor you are not skilled in will reduce your magic effectiveness.
__スキルの熟練していない鎧を装備すると、あなたの魔法の有効度は減少します。
FormID: 0006AAD1 InGameMagic04 0 Welkynd Stones found in Ayleid Ruins will regenerate your Magicka.
__Ayleidの遺跡で見つかるWelkynd Stoneは、Magickaを最大値まで回復します。
FormID: 0006AAD2 InGameStealth01 0 If you sneak up and attack someone who does not detect you, you will do Critical Damage.
__Sneak行動をとって発見されずに攻撃をかけると、クリティカルダメージを与えることができます。
__隠密行動をとって発見されずに攻撃をかけると、クリティカルダメージを与えることができます。
FormID: 0006AAD3 InGameStealth02 0 There's a small chance that being locked in jail will increase your Security or Sneak skill.
__牢へ投獄されている間、あなたの開錠とSneak行動のスキルが上がるチャンスがわずかながらあります。
__牢へ投獄されている間、あなたのSecurityスキルとSneakスキルが上がるチャンスがわずかながらあります。
FormID: 0006AAD4 InGameStealth03 0 The weight of your boots affects how well you can sneak.
__あなたが履いている靴の重さがSneak行動に影響します。
__あなたが履いている靴の重さが隠密行動に影響します。
FormID: 0006AAD5 InGameStealth04 0 The amount of light shining on you affects how easy you are to detect. Casting spells can make you easier to see.
__Sneak行動をとっているとき、周囲が明るいほど発見されやすくなります。また呪文を使えば、発見される可能性はより高くなります。
__隠密行動をとっているとき、周囲が明るいほど発見されやすくなります。また呪文を使えば、発見される可能性はより高くなります。
FormID: 0006AAD6 InGameRace01 0 Each race has its own set of special abilities and powers.
__各種族には、それぞれ特殊なパワーと長所となる能力値があります。
FormID: 0006AAD7 InGameRace02 0 Redguards have the power of Adrenaline Rush, which allows them to run faster and take damage at increased levels.
__RedguardはAdrenaline Rushの能力を持ち、増強された能力で速い動きや多くのダメージを与えることができます。
FormID: 0006AAD8 InGameRace03 0 Bretons have more Magicka, and higher resistance to it, than other races.
__Bretonは他の種族に比べて多くのMagickaと高い魔法への抵抗力を持っています。
FormID: 0006AAD9 InGameRace04 0 Nords are highly resistant to frost attacks, and they have a mighty Shield power which protects them like armor.
__Nordは冷気への高い抵抗力があります。また氷結の盾を作り、自らの防具とすることができます。
FormID: 0006AADA InGameRace05 0 High Elves have the most Magicka, but are also damaged more by all types of magic.
__ハイエルフは全種族の中で最も高いMagickaを持ちますが、その一方で炎や電撃、冷気の攻撃には弱くなっています。
__High Elfは全種族の中で最も高いMagickaを持ちますが、その一方で炎や電撃、冷気の攻撃には弱くなっています。
FormID: 0006AADB InGameRace06 0 Dark Elves are resistant to fire and also have the power of Ancestor Guardian, which summons a spirit to fight for them.
__ダークエルフは炎に対する耐性があり、また戦いにおいて祖霊を召喚するAncestor Guardianの能力を持っています。
__Dark Elfは炎に対する耐性があり、また戦いにおいて祖霊を召喚するAncestor Guardianの能力を持っています。
FormID: 0006AADC InGameRace07 0 Wood Elves can command other creatures to fight for them with their Beast Tongue power.
__ウッドエルフは他の動物に命令を下し、戦わせることもできるBeast Tongueの能力を持っています。
__Wood Elfは他の動物に命令を下し、戦わせることもできるBeast Tongueの能力を持っています。
FormID: 0006AADD InGameRace08 0 Imperials have the Voice of the Emperor power and can charm others into liking them.
__ImperialはVoice of the Emperorの能力があり、対象を友好的にすることができます。
FormID: 0006AADE InGameRace09 0 Argonians can breathe underwater, are immune to poison, and resistant to disease.
__Argonianは水中で呼吸ができます。また病気に耐性があり、毒を受けつけません。
FormID: 0006AADF InGameRace10 0 Khajiit have the Eye of Fear power, which makes others run in terror from them.
__KhajiitはEye of Fearの能力で対象に恐怖をもたらし、逃走させることもあります。
FormID: 0006AAE0 InGameRace11 0 Orcs have a special Berserk power that temporarily increases their strength, fatigue and health, while draining their agility.
__OrcはBerserkの能力を発動させることができ、一時的にAgilityを失ってHealth、Fatigue、Strengthを上昇させることができます。
FormID: 0006AAE1 InGameSkills01 0 Strength will allow you to carry more items and do more damage.
__Strengthの強さは、あなたが持ち運べる荷物の量と、あなたが与えるダメージの大きさに影響します。
FormID: 0006AAE2 InGameSkills02 0 Intelligence determines your total amount of Magicka.
__Intelligenceは、あなたのMagickaの総量を決定します。
FormID: 0006AAE3 InGameSkills03 0 A high Willpower allows you to defend against magical attacks.
__Willpowerが高いと、魔法的な攻撃に対してBlock力が高くなります。
__Willpowerが高いと、魔法的な攻撃に対して防御力が高くなります。
FormID: 0006AAE4 InGameSkills04 0 Willpower makes your Magicka regenerate faster.
__Willpowerは、Magickaの回復の速さに影響します。