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Vanilla/Books/Book2CommonManualArms01
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Book2CommonManualArms01
//=================================== // Format_ver:0.0.1 (2008-01-01) // // 【解説】 // ・この部分は書物翻訳時に自動的に読み込まれるテンプレート記載のヘッダです。 // ・翻訳ページ作成時も削除しない事を推奨します // // 【記述ガイド】 // ・#preの後の中括弧({と})のセット間に原文/訳文をタグが付いたまま // コピペすると編集上も表示上も便利です // // 【注意】 // ・本文部分を囲む#pre記述ですが、原文と訳文を囲む中括弧は // 『原文は3つづつ、訳文は4つづつ』 // になっている事に注意して下さい。これはMod作成時に // 正規表現で本文(訳文)を抽出するのに便利故です。 // ・訳文で半角スペースを表現したいときはアンダースコア(_)に置き換えてください // ・半角スペースを記述するとそこで改行扱いになるので注意して下さい // ・新しい訳を行う場合は古い訳の下に同じ書式で加えていくようにして下さい // ・翻訳未完時は、 【訳文記述エリア】 という文字列を残して置いて下さい(プログラム処理用) //=================================== *題名 [#name] **原題 [#name_en] -Manual of Arms **訳題 [#name_ja] -武器教範 *本文 [#text] **原文 [#text_en] // 注意:訳文の部分は中括弧({と})が3つづつ。 #pre{{{ <div align="center"><font face=1><br> <br> <br> MANUAL OF ARMS<br> <br> This manual is commissioned by General Warhaft to serve as a guide and manual to arms and weapons for all Imperial officers in the field.<br> <hr> <div align="left">Obviously, a soldier's weaponry should reflect his skills. Skill with a blade is recommended for daggers, shortswords, longswords, and claymores. Skill with blunt weapons is desirable to wield the war axe, mace, battle axe and war hammmer. To the uninitiated, axes and hammers may seem to be very different weapons, but the rhythm, drill, and physical strength used by both weapon types are virtually identical. Only those with marksman skill should be outfitted with the bow.<br> <br> Most of these weapons are commonly used in combination with a shield. The claymore, battle axe and war hammer,however, require both hands to use. These two-handed weapons are best suited to heavily-armored knights, berserkers and those soldiers that hold the flanks of the line.<br> <br> Arms have been made from many materials over the ages, and each material varies in weight, durability, and cost. These materials are here ranked in order of desirablility and cost, with cheapest and least desirable listed first: iron, steel, silver, dwarven, elven, glass, ebony, and finally daedric. Some armorers correctly observe that silver weapons are slightly less durable than steel; nonetheless, its unique ability to affect ghosts, wraiths and certain types of Daedric creatures is undisputed.<br> <br> Bows can be made with laminated cores of the same materials. This provides a higher tensile strength and therefore greater power on the draw. The materials used in the arrow, particularly in the arrowhead, can affect its mass and penetration. Thus, the quality of the bow and of the arrow are taken together to determine the weapon's overall armor penetration.<br> <br> Enchanted weapons are mentioned in virtually every fable and song. The magic on such items lies dormant until they strike an opponent. At that moment the enchantment is activated, causing distress and injury to the target. Enchantments on bows are transferred to the arrow at the moment of release. Should the arrow have an enchantment of its own, however, the missile now carries both enchantments and delivers them to the target.<br> <br> An enchanted weapon has a limited reservoir of magicka. Each blow drains some of its reserves, until finally it is drained dry. The enchantment can be recharged by arcane processes involving soul gems. The more powerful the soul in the gem, the more magicka is restored to the item. }}} **訳文 [#text_ja] // 注意:訳文の部分は中括弧({と})が原文部分と異なり4つづつ。 #pre{{{{ <div align="center"><font face=1><br> <br> <br> 武器教範<br> <br> この教範は、Warhaft_将軍の命により、帝国軍で従事する全将校が武器を学ぶ上での入門書ないし教本として編纂された。<br> <hr> <div align="left">兵士の武器は、その兵士のスキルに応じて変化する。dagger、shortsword、longsword、claymore_を扱うには刀剣のスキルが、war_axe、mace、battle_axe、war_hammer_には打撃武器のスキルの習得が望ましい。初心者にとって、axe_と_hammer_は全く異なる武器に思えるが、両者の扱いに必要となる訓練、動作、体力は、実質的には同じである。また弓は、射撃武器のスキルを備えた者だけが装備すべきである。<br> <br> 以上の武器の大半は、盾とともに用いられる。しかしながら、claymore、battle_axe、war_hammer_は、両手で扱う必要がある。このような両手で扱う武器は、重装備のknightや、berserker、そして戦列側面の兵士に適した装備である。 <br> <br> 武器は多種多様な素材から作られるが、それぞれの素材によって武器の重量、耐久、価格は変化する。以下の素材は、威力と価格の順番に挙げられている、低価格、低威力なものから:iron、steel、silver、dwarven、elven、glass、ebony、そして最後に_daedric_である。武器係の観察により、silver_製の武器は、steel_製の武器よりも若干もろいが、silver_製の武器は_ghost、wraith、いくつかの_Daedra_の生き物に対して、特別な効果を持っていることが判明している。<br> <br> 弓は、同様の素材を重ね合わせて作られる。この複合構造により、より多くの張力、つまり威力を得ることが可能となる。矢、特にやじりの素材は命中率と貫通力に影響する。つまり、弓と矢の両方の質が、武器全体の貫通力を決定する。<br> <br> 魔法武器は、ありとある神話や詩歌に登場する。このような武器に付与された_enchantment_は、攻撃時に初めて効果を発揮する。enchantment_の効果により、敵の疲労や損害を引き起こす。弓に付与された_enchantment_は、それで放った矢にこめられる。矢にも_enchantment_付与されている場合は、弓と矢の両方の_enchantment_が発揮される。<br> <br> 魔力が付与された武器には、一定量のマジカが蓄えられている。攻撃時にマジカを消費し、やがて枯渇してしまう。枯渇したマジカは、soul_gem_を使った秘術によって充填される。gem_内の_soul_が強力であればあるほど、充填されるマジカの量は増加する。 }}}}
//=================================== // Format_ver:0.0.1 (2008-01-01) // // 【解説】 // ・この部分は書物翻訳時に自動的に読み込まれるテンプレート記載のヘッダです。 // ・翻訳ページ作成時も削除しない事を推奨します // // 【記述ガイド】 // ・#preの後の中括弧({と})のセット間に原文/訳文をタグが付いたまま // コピペすると編集上も表示上も便利です // // 【注意】 // ・本文部分を囲む#pre記述ですが、原文と訳文を囲む中括弧は // 『原文は3つづつ、訳文は4つづつ』 // になっている事に注意して下さい。これはMod作成時に // 正規表現で本文(訳文)を抽出するのに便利故です。 // ・訳文で半角スペースを表現したいときはアンダースコア(_)に置き換えてください // ・半角スペースを記述するとそこで改行扱いになるので注意して下さい // ・新しい訳を行う場合は古い訳の下に同じ書式で加えていくようにして下さい // ・翻訳未完時は、 【訳文記述エリア】 という文字列を残して置いて下さい(プログラム処理用) //=================================== *題名 [#name] **原題 [#name_en] -Manual of Arms **訳題 [#name_ja] -武器教範 *本文 [#text] **原文 [#text_en] // 注意:訳文の部分は中括弧({と})が3つづつ。 #pre{{{ <div align="center"><font face=1><br> <br> <br> MANUAL OF ARMS<br> <br> This manual is commissioned by General Warhaft to serve as a guide and manual to arms and weapons for all Imperial officers in the field.<br> <hr> <div align="left">Obviously, a soldier's weaponry should reflect his skills. Skill with a blade is recommended for daggers, shortswords, longswords, and claymores. Skill with blunt weapons is desirable to wield the war axe, mace, battle axe and war hammmer. To the uninitiated, axes and hammers may seem to be very different weapons, but the rhythm, drill, and physical strength used by both weapon types are virtually identical. Only those with marksman skill should be outfitted with the bow.<br> <br> Most of these weapons are commonly used in combination with a shield. The claymore, battle axe and war hammer,however, require both hands to use. These two-handed weapons are best suited to heavily-armored knights, berserkers and those soldiers that hold the flanks of the line.<br> <br> Arms have been made from many materials over the ages, and each material varies in weight, durability, and cost. These materials are here ranked in order of desirablility and cost, with cheapest and least desirable listed first: iron, steel, silver, dwarven, elven, glass, ebony, and finally daedric. Some armorers correctly observe that silver weapons are slightly less durable than steel; nonetheless, its unique ability to affect ghosts, wraiths and certain types of Daedric creatures is undisputed.<br> <br> Bows can be made with laminated cores of the same materials. This provides a higher tensile strength and therefore greater power on the draw. The materials used in the arrow, particularly in the arrowhead, can affect its mass and penetration. Thus, the quality of the bow and of the arrow are taken together to determine the weapon's overall armor penetration.<br> <br> Enchanted weapons are mentioned in virtually every fable and song. The magic on such items lies dormant until they strike an opponent. At that moment the enchantment is activated, causing distress and injury to the target. Enchantments on bows are transferred to the arrow at the moment of release. Should the arrow have an enchantment of its own, however, the missile now carries both enchantments and delivers them to the target.<br> <br> An enchanted weapon has a limited reservoir of magicka. Each blow drains some of its reserves, until finally it is drained dry. The enchantment can be recharged by arcane processes involving soul gems. The more powerful the soul in the gem, the more magicka is restored to the item. }}} **訳文 [#text_ja] // 注意:訳文の部分は中括弧({と})が原文部分と異なり4つづつ。 #pre{{{{ <div align="center"><font face=1><br> <br> <br> 武器教範<br> <br> この教範は、Warhaft_将軍の命により、帝国軍で従事する全将校が武器を学ぶ上での入門書ないし教本として編纂された。<br> <hr> <div align="left">兵士の武器は、その兵士のスキルに応じて変化する。dagger、shortsword、longsword、claymore_を扱うには刀剣のスキルが、war_axe、mace、battle_axe、war_hammer_には打撃武器のスキルの習得が望ましい。初心者にとって、axe_と_hammer_は全く異なる武器に思えるが、両者の扱いに必要となる訓練、動作、体力は、実質的には同じである。また弓は、射撃武器のスキルを備えた者だけが装備すべきである。<br> <br> 以上の武器の大半は、盾とともに用いられる。しかしながら、claymore、battle_axe、war_hammer_は、両手で扱う必要がある。このような両手で扱う武器は、重装備のknightや、berserker、そして戦列側面の兵士に適した装備である。 <br> <br> 武器は多種多様な素材から作られるが、それぞれの素材によって武器の重量、耐久、価格は変化する。以下の素材は、威力と価格の順番に挙げられている、低価格、低威力なものから:iron、steel、silver、dwarven、elven、glass、ebony、そして最後に_daedric_である。武器係の観察により、silver_製の武器は、steel_製の武器よりも若干もろいが、silver_製の武器は_ghost、wraith、いくつかの_Daedra_の生き物に対して、特別な効果を持っていることが判明している。<br> <br> 弓は、同様の素材を重ね合わせて作られる。この複合構造により、より多くの張力、つまり威力を得ることが可能となる。矢、特にやじりの素材は命中率と貫通力に影響する。つまり、弓と矢の両方の質が、武器全体の貫通力を決定する。<br> <br> 魔法武器は、ありとある神話や詩歌に登場する。このような武器に付与された_enchantment_は、攻撃時に初めて効果を発揮する。enchantment_の効果により、敵の疲労や損害を引き起こす。弓に付与された_enchantment_は、それで放った矢にこめられる。矢にも_enchantment_付与されている場合は、弓と矢の両方の_enchantment_が発揮される。<br> <br> 魔力が付与された武器には、一定量のマジカが蓄えられている。攻撃時にマジカを消費し、やがて枯渇してしまう。枯渇したマジカは、soul_gem_を使った秘術によって充填される。gem_内の_soul_が強力であればあるほど、充填されるマジカの量は増加する。 }}}}
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