倉庫/Vanilla/Descriptions/NounJA-05

FormID: 00062CFE InGameImperialCity03 0 The Ayleids, or Heartland High Elves, ruled Cyrodiil in the long ages of Myth before the beginning of recorded history.
__この土地の中心にいたハイエルフ、もしくはAyleidsと呼ばれた者たちが、歴史が記録されるはるか以前の神話の時代にCyrodiilに秩序をもたらしました。
FormID: 00062CFF InGameImperialCity04 0 ...So long as you and your descendants shall wear the Amulet of Kings, then shall this Dragonfire burn -- an eternal flame -- as a sign to all men and gods of our faithfulness...
__……Amulet_of_Kingsを身に着ける者とその子孫は長く栄えるであろう。そして、われらが忠節する神々と全ての人間への印として、この竜の火――その永遠の炎――は燃え盛るであろう……
FormID: 00062D00 InGameImperialCity05 0 ...But should the Dragonfires fail, and should no heir of our joined blood wear the Amulet of Kings, then shall the Empire descend into darkness...
__……しかれども竜の火が衰え、われらがAmulet_of_Kingsを身につける血に繋がるものが絶えたならば、帝国は闇に落ちていくであろう……
FormID: 00064443 Charactergen01 0 No one has escaped from the Imperial Prison in over 40 years, since the days of Jagar Tharn and The Imperial Simulacrum.
__Imperial_SimulacrumとJagar_Tharnの日から四十年も、Imperial_Prisonからは誰一人として逃れ出たものはいませんでした。
FormID: 000651D8 Charactergen03 0 Uriel Septim is a direct descendent of Tiber Septim, who conquered all of Cyrodiil and proclaimed himself Emperor in 2E846.
__Uriel_Septimは、Cyrodiil全土を征服して2E846年に皇帝への即位を宣言したTiber_Septimの直系の子孫です。
FormID: 000651D9 Charactergen02 0 ...So long as you and your descendants shall wear the Amulet of Kings, then shall this Dragonfire burn -- an eternal flame -- as a sign to all men and gods of our faithfulness...
__……Amulet_of_Kingsを身に着ける者とその子孫は長く栄えるであろう。そして、われらが忠節する神々と全ての人間への印として、この竜の火――その永遠の炎――は燃え盛るであろう……
FormID: 00066211 KvatchSoldier 0 Kvatch guards
__Kvatchの警備兵
FormID: 0006AABA InGameCombat01 0 The condition of your weapons affects how much damage they can do.
__武器の状態が悪くなると、相手に与えるダメージも低下していきます。
FormID: 0006AABB InGameCombat02 0 The condition of your armor affects how much protection it offers.
__防具の状態が悪くなると、防御力も低下していきます。
FormID: 0006AABC InGameCombat03 0 If you do enough damage to an opponent, you will stagger them.
__攻撃のとき十分な打撃を与えると、相手をよろめかせることができます。
FormID: 0006AABD InGameCombat04 0 Use repair hammers to repair your armor and weapons.
__修理用ハンマーを利用して、武器や防具を補修して下さい。
FormID: 0006AABE InGameCombat05 0 Heavier weapons will fatigue you more when you swing them.
__重い武器を振り回すと、それだけあなたの疲労も激しくなります。
FormID: 0006AABF InGameCombat06 0 You do less damage with your weapons when your Fatigue is low.
__持久力が低いと、通常よりも少ないダメージしか与えられません。
FormID: 0006AAC0 InGameCombat07 0 Blocking works with either a shield or a weapon, but a shield is more effective.
__盾と武器の両方で防御できますが、盾はより有効です。
FormID: 0006AAC1 InGameCombat08 0 Arrows can be recovered from fallen creatures and characters.
__矢は使ったあとに取り戻せる場合があります。
FormID: 0006AAC2 InGameCombat09 0 Blocking attacks will cause your opponent to recoil briefly.
__敵の攻撃をうまく防御すれば、相手を簡単に怯ませることができます。
FormID: 0006AAC3 InGameCombat10 0 Heavier weapons and armor will slow you down when you wear them.
__重い武器と防具を身に着けるとき、あなたの移動速度は遅くなります。
FormID: 0006AAC4 InGameCombat11 0 You can run faster with your weapon sheathed.
__武器がきちんと収納されていれば、あなたはより速く走ることができます。
FormID: 0006AAC5 InGameCombat12 0 Fatigue affects every action you do. Actions like jumping and fighting will decrease your Fatigue.
__持久力はあなたのあらゆる行動に影響します、ジャンプや戦いのような運動は持久力を減少させるでしょう。
FormID: 0006AAC6 InGameCombat13 0 Power attacks do large amounts of damage and are done by holding down the Attack button.
__大きなダメージを与えるパワーアタックを繰り出すには、攻撃ボタンを押したままにします。
FormID: 0006AAC7 InGameCombat14 0 Fatigue affects every action you do. Actions like jumping and fighting will decrease your Fatigue.
__持久力はあなたのあらゆる行動に影響します、ジャンプや戦いのような運動は持久力を減少させるでしょう。
FormID: 0006AAC8 InGameCombat15 0 Resting restores your Health, Magicka, and Fatigue.
__休息すればあなたの生命力、マジカ、持久力が回復します。
FormID: 0006AAC9 InGameStealth05 0 Watch what you pick up. People don't like it when you steal their goods.
__ものを取るときはよく確認してください。誰もが自分の所有物を盗まれることは好みません。
FormID: 0006AACA InGameCombat17 0 Health and Magicka come back when you sleep. You can only sleep in a bed when enemies are not around.
__周囲に敵がいると、あなたは睡眠をとることができません。
FormID: 0006AACB InGameCombat18 0 You can use books, ingredients, torches, potions, and repair hammers by equipping them.
__本やポーション、松明、材料、修理用ハンマーなどを使用するには、それを装備しておく必要があります。
FormID: 0006AACC InGameCombat19 0 Increasing your major skills will increase your level.
__メジャースキルを上昇させると、あなたのレベルは上がっていきます。
FormID: 0006AACD InGameCombat16 0 You must find a bed and rest to raise your level.
__スキルが十分に上昇したら、ベッドで休んでください。レベルが上がります。
FormID: 0006AACE InGameMagic01 0 Ingredients taken from plants will grow back after a few days.
__植物から錬金術の材料を採取しても、数日もすれば元通りになります。
FormID: 0006AACF InGameMagic02 0 You can soultrap creatures that you summon yourself.
__自分で召喚した生物のソウルを捕えることもできます。
FormID: 0006AAD0 InGameMagic03 0 Wearing armor you are not skilled in will reduce your magic effectiveness.
__スキルの熟練していない鎧を装備すると、あなたの魔法の有効度は減少します。
FormID: 0006AAD1 InGameMagic04 0 Welkynd Stones found in Ayleid Ruins will regenerate your Magicka.
__Ayleidの遺跡で見つかるWelkynd_Stoneは、マジカを最大値まで回復します。
FormID: 0006AAD2 InGameStealth01 0 If you sneak up and attack someone who does not detect you, you will do Critical Damage.
__隠密行動をとって発見されずに攻撃をかけると、クリティカルダメージを与えることができます。
FormID: 0006AAD3 InGameStealth02 0 There's a small chance that being locked in jail will increase your Security or Sneak skill.
__牢へ投獄されている間、あなたの開錠と隠密行動のスキルが上がるチャンスがわずかながらあります。
FormID: 0006AAD4 InGameStealth03 0 The weight of your boots affects how well you can sneak.
__あなたが履いている靴の重さが隠密行動に影響します。
FormID: 0006AAD5 InGameStealth04 0 The amount of light shining on you affects how easy you are to detect. Casting spells can make you easier to see.
__隠密行動をとっているとき、周囲が明るいほど発見されやすくなります。また呪文を使えば、発見される可能性はより高くなります。
FormID: 0006AAD6 InGameRace01 0 Each race has its own set of special abilities and powers.
__各種族には、それぞれ特殊なパワーと長所となる能力値があります。
FormID: 0006AAD7 InGameRace02 0 Redguards have the power of Adrenaline Rush, which allows them to run faster and take damage at increased levels.
__RedguardはAdrenaline_Rushの能力を持ち、増強された能力で速い動きや多くのダメージを与えることができます。
FormID: 0006AAD8 InGameRace03 0 Bretons have more Magicka, and higher resistance to it, than other races.
__Bretonsは他の種族に比べて多くのマジカと高い魔法への抵抗力を持っています。
FormID: 0006AAD9 InGameRace04 0 Nords are highly resistant to frost attacks, and they have a mighty Shield power which protects them like armor.
__Nordsは冷気への高い抵抗力があります。また氷結の盾を作り、自らの防具とすることができます。
FormID: 0006AADA InGameRace05 0 High Elves have the most Magicka, but are also damaged more by all types of magic.
__ハイエルフは全種族の中で最も高いマジカを持ちますが、その一方で炎や電撃、冷気の攻撃には弱くなっています。
FormID: 0006AADB InGameRace06 0 Dark Elves are resistant to fire and also have the power of Ancestor Guardian, which summons a spirit to fight for them.
__ダークエルフは炎に対する耐性があり、また戦いにおいて祖霊を召喚するAncestor_Guardianの能力を持っています。
FormID: 0006AADC InGameRace07 0 Wood Elves can command other creatures to fight for them with their Beast Tongue power.
__ウッドエルフは他の動物に命令を下し、戦わせることもできるBeast_Tongueの能力を持っています。
FormID: 0006AADD InGameRace08 0 Imperials have the Voice of the Emperor power and can charm others into liking them.
__ImperialはVoice_of_the_Emperorの能力があり、対象を友好的にすることができます。
FormID: 0006AADE InGameRace09 0 Argonians can breathe underwater, are immune to poison, and resistant to disease.
__Argonianは水中で呼吸ができます。また病気に耐性があり、毒を受けつけません。
FormID: 0006AADF InGameRace10 0 Khajiit have the Eye of Fear power, which makes others run in terror from them.
__KhajiitはEye_of_Fearの能力で対象に恐怖をもたらし、逃走させることもあります。
FormID: 0006AAE0 InGameRace11 0 Orcs have a special Berserk power that temporarily increases their strength, fatigue and health, while draining their agility.
__OrcはBerserkの能力を発動させることができ、一時的に敏捷性を失って生命力、持久力、体力を上昇させることができます。
FormID: 0006AAE1 InGameSkills01 0 Strength will allow you to carry more items and do more damage.
__体力の強さは、あなたが持ち運べる荷物の量と、あなたが与えるダメージの大きさに影響します。
FormID: 0006AAE2 InGameSkills02 0 Intelligence determines your total amount of Magicka.
__知力は、あなたのマジカの総量を決定します。
FormID: 0006AAE3 InGameSkills03 0 A high Willpower allows you to defend against magical attacks.
__意志力が高いと、魔法的な攻撃に対して防御力が高くなります。
FormID: 0006AAE4 InGameSkills04 0 Willpower makes your Magicka regenerate faster.
__意志力は、マジカの回復の速さに影響します。


トップ   編集 凍結 差分 バックアップ 添付 複製 名前変更 リロード   新規 一覧 検索 最終更新   ヘルプ   最終更新のRSS
Last-modified: 2008-01-19 (土) 01:45:03